sunnuntai 5. lokakuuta 2014

happy to be here

Hellou! Mulla on ollu pieniä ongelmia netin kanssa tässä viimesen viikon aikana ja sen takia en oo päässy tänne ennemmin mitään kirjottelemaan. Pari päivää sitten sain postissa onneks vihdoin oman aussiliittymän simkortin ja nyt mulla on aina 5MB-tä käytettävissä dataa kuukauden aikana - ei hajuakaan kuinka hyvin se tulee riittämään, mutta we'll see!


12 päivää täällä nyt takana ja tykkään ihan superhyper paljon tästä paikasta, perheestä ja mun työstä aupairina! Toki tässä on muutamat itkupotkut tuolta mun 2,5v hoidettavaltani jo kuultu, mutta suurimman osan ajasta se on tosi sulonen napero. Tulin tänne keskiviikkoaamuna ja sain totuttautua ja asettautua sen loppuviikon, ja nyt sit viime maanantaina alotin "työt". Mun työviiikko on vaan neljäpäiväinen: maantaina ja tiistaina oon poitsun kaa päivät kotona ja keskiviikkona ja torstaina vien ja haen hänet päiväkodista. Keskiviikkona ei mun sinänsä tarvi tehdä päivällä mitään, mut torstaina on sit siivouspäivä, jollon leikin kotirouvaa ja luuttuan tän talon lattiasta kattoon. Mulla meni tähän operaatioon about 5 tuntia tällä viikolla, mutta entisenä siivoojana täähän on ihan tuttua hommaa mulle :D Ja mikäs täällä työskennellessä kun saa kokoajan katella noista koko seinänkokosista laseista merta.



Tosiaan, tää talo on aivan ihana! Ymmärrän et oon kyllä toodella onnekas, koska oon mukavan perheen lisäksi saanu näin mahtavan asuinpaikan. Mulla on oma huoneen lisäks oma kylppäri ja oma olkkari, et saan kyllä omaa tilaa ja rauhaa just sopivasti. Asutaan tälläsessä suht pienessä lähiössä ja kauppa ja juna-asema on kotoa ihan kävelymatkan päässä. Vähän isompi keskus löytyy autolla 5 min päästä, ja sieltä sit löytyykin kuntosalin lisäksi kaikki mahdolliset ruokapaikat joiden perään kuolaan aina treenin jälkeen.


Hommasin elämäni ensimmäisen salikortin, joka kustantaa noin 14 dollaria viikossa. Tyytyväisenä sen kyllä maksan, koska se mesta on niin kiva paikka!! Kortesjärven ilmasta salia aina käyttäneenä oon ihan innoissani nyt kaikista niistä hienoista laitteista ja muista mitä tuolta löytyy :D Innoissani oon myös tässä ympärillä olevista lenkkeilymaastoista! Sai lentojen aikana itelleni jonku typerän flunssan, nyt kurkkukipu on kadonnu mut vieläkin nenä on tukossa ja ääni vähän nuhanen. Oon siitä huolimatta jo muutamaankin otteeseen tutkinu tätä mun uutta ympäristöä juosten ja kyllähän täällä nyt kelpaa juoksennella, on puistoa ja merenrantaa, tasasia alueita ja vähän mäkisempiä. Selän takia oon vielä appajee reilun kuukauden pyöräilykiellossa, mut sitku se loppuu niin pääsen vähän pidemmillekin lenkeille, wihii!


Oon myös nähny jo muita aupaireja, meitä on aika paljon täällä Brisbanessa onneks! Viime viikon lauantaina olin vielä aika väsyny ja nuhanen, mutta halusin päästä näkeen Brisbane festivalin päätösilotulituksen aka Riverfiren ja oltiinki sitä neljän hengen tyttöporukalla kattomassa. Tänä viikonloppuna oon sit tavannu lisää suomalaisia ja pakko sanoa et on nii kiva puhua välillä ihan vaan suomea ja pitää taukoa enkusta, kun mun ajatus ei(ainakaan vielä) kulje englanniks :D Mutta kyllä tää kieli tässä kokoajan rupeaa paremmin menemään, vaikka vieläkin tulee vähän väliä niitä "mitähä se sano" hetkiä.. :D


Eilen eli lauantaina oltiin sit South Bankin beachilla toisen suomitytön kaa ja tänään oli vuorossa ruokataivas, Eat Street Markets! Kyseinen paikka on sellanne rajattu alue ja se on täynnä toinen toistaan herkullisempia ruokakojuja, joista tyyliin jokasesta tekis mieli ostaa jotain!  Ekana vedettiin Liinan kaa suolanen "pääruoka", sen jälkeen kakkossuolanen ruoka ja Noorakin liitty seuraan. Kierreltiin siellä vaan ihastellen kaikkia herkkuja ja lopuks syötiin vielä täydelliset jälkkärit, namss!  Ruoka on hyväää ja syöminen kivaa :)) Sinne on kyllä pakko päästä vielä uudestaan, jäi vielä niin paljon kaikkea hyvännäköstä juttua kokeilematta!


All in all, täällä meneee oikein hyvin! Nyt aattelin kattoo yhden jakson vain elämää ja painaa sen jälkeen pään tyynyyn, huomenna nimittäin on luvassa kaikkea siistiä! Niistä myöhemmin, nyt moikka moi!

-Helena

8 kommenttia:

  1. Hyvältä näyttää! B) toi lämpö kelpais tännekin, terveisin viis astetta öisin ja kallis lämmityskaasu :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kyllä täällä viihtyy 8) Haha voi ei, koita kestää! :D

      Poista
  2. Voi että, näyttääpäs kivalta paikalta! :) ja ruuat herkulliselta! :)

    VastaaPoista
  3. Voi pojaaaaat ku näyttää hyvältä noi aussi-herkut !! :D just nälkäsenä starbuckissa oon dataamassa, nii kuola vaa valuu xD

    VastaaPoista
  4. Haitko au pairiksi järjestön kautta vai omin avuin?:)

    VastaaPoista